12 June 2007

No apples for me

Based on the amount of flowers, our apple tree has apparently decided to skip this year in producing any apples (at least any more than three). However, other crop has been seen in our yard as I'm continuing my adequately named quest - "just weave in those three ends and block the damn thing".

Kukkien määrän perusteella omenapuumme on ilmeisesti päättänyt jättää tämän vuoden väliin sadon tuotannon osalta (ei niitä ainakaan kolmea enempää tule). Pihassamme on kuitenkin nähty muuta satoa, kun olen jatkanut henkilökohtaista ristiretkeäni nimeltään "päättele nyt ne kolme langanpäätä ja blokkaa se pahuksen tekele".
Leaf cravat
Pattern / Malli: Leaf cravat (Interweave Knits, Winter 02/03)
Yarn / Lanka: Novita Aino
Needles / Puikot: 5,5 mm
I got my bamboo needles back, yesh!
Sain mun bambupuikotkin takaisin!
Edgar
Pattern / Malli: Edgar (Knitty)
Yarn / Lanka: Noro Kureyon
Needles / Puikot: 5 mm

3 comments:

Villilanka said...

Siis vau! Sie tiiet kyllä mahottoman paljon neulomisesta! Juuri noin oon tottunu neulomaan, mut en tienyt että se on joku ihan oikea tekniikka o.0 Kun miulle siis selvis että kaikissa kirjoissa se nurja opetetaan toisin, niin ajattelin sen luonnollisesti olevan jotenkin parempi tapa, mutta kyllä tuo combined method on miusta selkeesti kätevämpi. Tosiaan siis sileää neulosta neuloessani neuloin oikean kerroksen aina siten että seurauksena oli tavallista sileää neuletta, ei suinkaan mitään kierrettyjä silmukoita. Jatkan kyllä ehdottomasti tuolla hyväksi havaitsemallani tavalla, nyt kun tiien että oon toiminut kavennustenkin kanssa ihan oikein :) Iso kiitos siulle tuosta linkistä!

Totoro said...

Villilanka: eipä kestä, kiva kun saatoin olla avuksi. Itsas eka ihminen, jonka mä näin neulovan tolla tapaa oli mun kaverin ukrainalainen äiti (ikää 60 ja risat). Oli hauskaa verrata tapoja "ai sä teet sen noin".

Erica Reese said...

Great bllog post